Az sem árt, ha van egy jól kitalált dizájnod, arculatod, imidzsed, logód, szép a blogod megjelenése. Viszont ezt soha ne helyezd a tartalom és pláne ne az indulás és a munka elé. Sokan halogatják az indulást, mert még nincs kész a logó, a dizájn, az arculat, az intro, egyebek. Hidd el, hogy ezek nem olyan fontosak. Főleg az elején, amikor belevágsz a blogolásba, vlogolásba. Ahogy már írtam, sokkal fontosabb, hogy elkezdd és csináld, lehetőleg minél rendszersebben, mert a tartalom az igazán fontos.
Ahogy a mondás tartja, jó bornak nem kell cégér. Igaz ez a blogokra és vlogokra is, ha érdekes és tartalmas a blogod, vlogod, akkor nem a logót és az arculatot nézik majd az emberek.
Inkább fogj egy általános, akár a legalapabb sablont a blogodhoz, inkább ne legyen logód, intród, egyebed, de legyen érdekes és értelmes tartalmad, mondanivalód és tedd ki a blogra, vlogra, hadd lássák minél többen! Azért biztosan nem fogja senki hanyagolni a blogod/vlogod, mert nincs neki menő arculata, logója. Azért viszont biztosan kerülni fogják, ha nincs rajta semmi, nem érdekes, ami van rajta, vagy csak nem frissül, vagyis nincs mint olvasni/nézni rajta. Ha már benne vagy és csinálod, van tartalom is, akkor majd ráérsz menet közben kialakítani a stílust és hozzá az arculatot. Nem utolsó sorban az ilyen arculati változásokról is lehet akár tartalmat készíteni, bejelenteni a dizájnelemeket, arculatváltást, amire akár reagálhat is a közönséged. Sőt akár részt is vehetnek benne, hogyan, merte változtass és hogyan is nézzen ki a blogod, vlogod. Ehhez viszont előbb közönség kell. Közönséget meg csak tartalommal találsz. Szóval vissza is tértünk oda, ahol kezdtük: kezdd el és csináld, ne a külsőségekkel foglalkozz az elején, az majd menet közben kialakul!
Egy idő után persze azért nem árt egy kicsit összeszedettebb külsőt adni a blogodnak, vlogodnak. Ha eljutottál arra a szintre, hogy megéri, akár az is megérheti, hogy egy jó grafikussal (nem olcsón) megtervezteted a logódat és a megjelenést. Csak érdemes ezt már azutánra ütemezni, hogy a blogod/vlogod beindult, működik, te is látod, hogy tudod, akarod és számodra érdemes is csinálni és a közönség is érdeklődik a témád iránt.
Kép forrása: Christin Hume on Unsplash
--
Tetszett? Kövess minket!