tippek, trükkök és ötletek blogoláshoz, vlogoláshoz

Hogyan blogoljak, vlogoljak?

Hogyan blogoljak, vlogoljak?

Így növelheted a követőtáborodat

ettől tényleg többen fognak követni

2021. november 10. - vándormókus

like-follow-60gsdomrfgc-unsplash-karsten-winegeart.jpgA legkézenfekvőbb dolog, amit bárki tehet, mégis sokan idegenkednek tőle, vagy egyenesen gáznak tartják, ha valaki megteszi. Pedig a statisztikák igazolják, hogy működik és ezért csinálják annyian, akik megteszik: kérd és nagyobb eséllyel megteszik, mintha nem kérnéd!

Sokan felteszik a kérdést, hogyan lehet elérni, hogy többen lájkoljanak, kommenteljenek, feliratkozzanak és más módon kövessék a munkásságunkat. Mindenki valami titkos receptre vágyik, valami varázslatot, különleges trükköt szeretne. Pedig a legkézenfekvőbb dolog, amit tenni lehet, hogy megkérjük az olvasót, hogy kövessen minket.

Nem árt persze értéket is adni, jól csinálni, rendszeresen és kitartóan, felelősségteljesen publikálni, mielőtt kérnénk érte valamit cserébe. Például egy érdekes, hasznos, tartalmas írást, vagy videót, ami miatt kíváncsi lehet a következőre is.

Sokan szeretnek minden módszert az ókorra visszavezetni. Valószínűleg ennek a fogásnak is fellelhetők nyomai a történelemben. Mégis sokkal inkább a Mekit hoznám fel példaként. Nem véletlenül kérdezik meg a Mekiben minden alkalommal, hogy a szendvicset adhatják-e menüben és a menüt kéred-e nagyobb üdítővel és sült krumplival. Ugyanis a kérdés nem kerül semmibe, az eladó úgyis ott van, beszélget veled, ez a dolga. Ha viszont megkérdezi, hogy kéred-e menüben, vagy nagyobbat, akkor nagyobb eséllyel elgondolkozol rajta, hogy így tegyél. Nagyobb eséllyel fogsz többet fogyasztani és több pénzt ott hagyni. A cég ezért sulykolja is a dolgozók fejébe, hogy mindig rá kell kérdezni. A pontos statisztikáikat persze nem ismerjük, de egészen biztosan kimutatható, hogy mennyivel többen kértek menüt és nagyobbat a kérdések miatt, mintha nem is kérdezték volna őket.

Ugyanez a helyzet a blogok, vlogok, podcastek és egyéb weboldalak esetében is a lájkokkal, feliratkozásokkal, kommentekkel, hírlevél feliratkozásokkal. Lehet, hogy furcsának, szokatlannak, kellemetlennek tűnik folyton kuncsorogni, hogy kövessenek, vagy kommenteljenek az emberek. Lehet, hogy látogatóként téged is zavar, bosszant, vagy akár kimondottan idegesít, hogy az arcodba tolják a kérdést, kérést.
Viszont ha kéred, akkor nagyobb eséllyel megteszik, mintha nem kéred és rájuk hagyod, hogy maguktól eszükbe jut-e vagy sem. Sokan moralizálnak rajta, hogy ez vajon gáz-e. Mások gúnyolódnak azokon, akik megteszik. De végül a statisztika mindig igazolja, hogy érdemes. Ha neked esetleg mégis mások a tapasztalataid, akkor lehet, hogy a te közönséged mégsem úgy viselkedik, mint az átlag, vagy nem megfelelően kivitelezted?

A kivitelezés sem mindegy. Nem árt arra is odafigyelni, hogyan kérünk, vagy kérdezünk valamit másoktól. De ez már egy következő írás témája lesz majd.

Addig is írjátok meg tapasztalataitokat kommentben, hogy nálatok mennyire szokott beválni, ha kéritek, hogy kövessenek, lájkoljanak, vagy kommenteljenek!

Fotó: Karsten Winegeart/Unsplash

--

Tetszett? Kövesd a blogot Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://mithogyan.blog.hu/api/trackback/id/tr7016751872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása